Åhléns forstærker deres forsyningskæde med RELEX


Dato: 21-06-2019 12:19:24
 

Åhléns sigter efter bedre synlighed, højere tilgængelighed og at sænke lagerbeholdningen

STOCKHOLM, 18 juni 2019 – Varehuset Åhléns har valgt RELEX Solutions’ AI-drevne løsning for at tage detailplanlægningen til næste niveau.

RELEX og Åhléns kommer til at fokusere på forretningsområderne skønhed og mode hos kædens 57 butikker og handelskanaler.

Åhléns overordnede mål er at effektivisere sine planlægningsprocesser og overvågningen af nøgletal, samt at forbedre forecasting og vareopfyldning. Dermed vil lagerbeholdningen sænkes, samtidig med at det øger lageromsætningen, forbedrer tillgængligheden og gør det muligt for personalet at fokusere på opgaver der skaber værdi for kunderne og forbedrer samarbejdet både internt og eksternt.

Implementeringen af den nye løsning begyndte med en specifikationsfase i slutningen af april, og projektteamet arbejder på at få gennemført implementeringen i løbet af efteråret 2019.

”RELEX har med deres ekspertise og teknologi indenfor detailplanlægning opbygget et godt ry,” siger Åhléns CIO, Ola Toresten. ”Vi blev imponeret af det de har opnået hos vores [Axel Johnson] søsterselskab KICKS, og derfor henvender vi os til RELEX for at sammensætte deres viden med vores og opnå samme imponerende resultat”.

”Dagens varehus må gøre lidt ekstra for sine kunder. Vores fremtid ligger i at kunne tilbyde en enestående kundeoplevelse, og RELEX kommer til at spille en vigtig rolle i dette”.

”Vi vil sørge for at effektivitet og nøjagtighed forbedres betydeligt i alle planlægningsprocesser, med en høj grad af automatisering og proaktivitet,” siger Joakim Hellman, Business Development Consultant i RELEX Solutions.

Læs mere om RELEX Solutions her

Del:

Følg denne virksomhed:


Flere cases og nyheder fra RELEX Solutions:


RELEX Solutions opkøber Zenopt
Decision Science og pragmatisk artificial intelligence (AI) i detailbranchen

Om RELEX Solutions

RELEX Solutions leverer sammenhængende planlægningsløsninger til detailhandlere som giver enestående resultater for kunder i hele verden.

RELEX Solutions er dedikeret til at hjælpe virksomheder med at forbedre deres konkurrenceevne gennem lokaltilpassede sortimenter, profitabel indretning af butikslokaler, præcise forecast og automatisk genopfyldning samt optimeret arbejdsstyrke planlægning. Vores SaaS-løsninger leverer hurtig tilbagebetaling og kan bruges som en samlet detailplanlægningsløsning. Dette muliggør tværfunktionel optimering af kerneprocesserne: kategori, forsyningskæde og butiksdrift.

Vores ’unified planning solution’ tilpasser sig nemt til forandringer i drift og processer, uanset om du er en hurtigvoksende udfordrer eller et godt etableret internationalt selskab. RELEX gør det muligt for virksomheder at planlægge bedre, sælge mere og mindske spild, uanset hvor hurtigt markedet ændrer sig. Giv os din sværeste udfordring og vi vil hjælpe dig med at løse den.

Med vores detail ekspertise og innovative teknologi bygger vi stærke, varige og prisvindende partnerskaber med vores kunder. Succesen som vi opnår er altid i fællesskab med dem. Vi introducerer dig gerne for en RELEX-kunde efter dit valg, for en ærlig og uforpligtende vurdering af vores løsninger. Vi er et brand der er til at stole på og RELEX Solutions leverer løsninger til en stærkt voksende kundegruppe. Her i blandt flere førende virksomheder, som Coop Denmark, FTZ, WHSmith, Morrisons og Rossmann, og vi har kontorer i Nordamerika og Europa. 

Hold dig opdateret om de seneste trends i detail planlægning ved at subscribe til vores ’Monthly digest’ her

Læs mere RELEX Solutions her

 


Kontakt
E-mail: [email protected]
Telefon: Søren Gram Christensen (mobil: +45 23 66 18 82)
Web: www.relexsolutions.com
Adresse: Sankt Gertruds Stræde 5, 1. sal
Postnummer: 1120
By: København K.

Følg os på:


RetailDirect - En del af detailfolk.dk