Detail-forums studierejse 2016 går til Ungarns hovedstad Budapest, som udfolder sig på begge sider af Donau-floden. Budapest er efter murens fald blevet en af Europas funklende metropoler.
Vi skal se det nyeste indenfor detail- og centerudviklingen og samtidig have mulighed for at opleve denne livlige metropol. Vi har udvalgt byens mest spændende detailhandelsområder og et udvalg af shoppingcentre, som skal ses og opleves.
Program:
Mandag d. 19. september
Kl. 12.00 Check-in i Københavns lufthavn
Kl. 13.50 Afrejse med Norwegian
Kl. 15.40 Ankomst Budapest
Vi afhentes af vores bus, som tager os direkte til vores hotel.
Vi tjekker ind på hotellet, som ligger i den berømte gågade Vaci Utca.
Mercure Budapest City Center ****
Vaci Utca 20, 1052 Budapest
Kl. 19.30 Fælles middag
Tirsdag d. 20. september
Kl. 8:30 afgang fra hotellet
Møde på den danske ambassade
Derudover går dagen går med at besøge en række shoppingcentre og distrikter i området.
Corvin Shopping Center (2010)
Corvin er et af de nyeste shoppingcentre og ligger i hjertet af Budapest. Centret åbnede som en del af et større byfornyelses projekt for området.
Corvin er er fordelt på 4 etager og har ca. 100 butikker. Her finder man mange nationale og internationale brands såsom H&M, New Yorker og Mango.
http://corvinplaza.hu
Allee Shopping Center (2009)
Allee er 54.000 m2 fordelt på 4 etager med shopping og underholdning. Her finder man mange nationale og internationale brands såsom ZARA, Pandora, LEGO, H&M, Sony og Starbucks.
http://allee.hu
Mammut 1 og Mammut 2 (1998)
Shoppingcentret er delt i to forbundet med en glasgang på 2. etage. Her finder man mere end 300 butikker og underholdning fordelt på 56.000 m2. Her er internationale mærker såsom Marks & Spencer, Mango, ECCO, Mexx, Promod og Benetton.
http://www.mammut.hu/en
WestEnd City Center (1999)
WestEnd City Center er et arkitektonisk spændende shoppingcenter og er det største og nok det mest populære i Budapest. Her er over 400 butikker, heraf er halvdelen tøjbutikker. Her finder man mange nationale og internationale brands såsom Media Markt, Tommy Hilfiger, ZARA, Gant, Guess, Marks & Spencer. Derudover har centret en have på taget om sommeren og en skøjtebane om vinteren.
http://www.westend.hu
Arena Plaza (2007)
Arena Plaza er byens ægte modecenter. Her er 330 butikker bl.a. Michael Kors, Gant, Hillfiger, Massimo Dutti, Vero Moda, Jack & Jones, Media Markt og Tesco.
http://www.arenaplaza.hu/en
MOM Park (2001)
Mom Park ligger i et af de mest prestigefyldte områder og er et ekslusivt shoppingcenter fordelt på 30.000 m2. Her finder man mærker som Calvin Klein, GANT og Gerry Weber.
http://www.arenaplaza.hu/en
Onsdag d. 21. september
Første del af dagen er til egen disposition, hvorefter vi tager til lufthavnen.
Vi bor på Vaci Utca, som er den vigtigste gågade med spændende butikker og internationale kæder. Gaden er delt ind i to dele - i den ene ende ligger den gamle markedshal overfor Gellert Hotel og frihedsbroen og i den anden ende ligger Vörösmarty tér (torvet), hvor man finder en lang spanske og franske kæder.
Markedshallen Nagyvásárcsarnoke er den største markedshal indenfor Europa og er bestemt et besøg værd.
De mere eksklusive butikker finder man i sidegaderne til Vaci Utca og på Andrassy utca f.eks. Louis Vuitton, Bvlgari og Furla.
Párisi Department Store huser en stor og elegant bogbutik og café "Alexandra" , som er en oplevelse i sig selv.
Derudover byder byen på et væld af historiske og kulturelle oplevelser.
Kl. 16.10 afrejse med Norwegian
Kl. 18.00 hjemkomst København
Prisen omfatter:
Flytransport på economy København-Budapest-København med Norwegian
2 overnatninger på Mercure Budapest City Center **** inkl. morgenmad
Velkomstmiddag
Bustransport i Budapest
Per Nyborg som rejseleder
Prisen omfatter ikke:
Rejseforskring
Tilmeldingen er bindende og skal ske senest d. 17. marts 2016.
Ret til ændringer i programmet forbeholdes.
Teknisk arrangør er Profil Rejser A/S.
Pris og tilmelding:
7.900 kr. for medlemmer
8.900 kr. for ikke medlemmer
Om Detail-Forum
Detail-forum er et tværfagligt netværk for ledere i dansk detailhandel og tilknyttede brancher. Dets formål er at orientere medlemmerne om nye tiltag i dansk og udenlandsk detailhandel, samt give dem mulighed for at udveksle erfaringer inden for netværkets rammer.
Detail-forum har hyppig mødeaktivitet, afholder seminarer og arrangerer studierejser og virksomhedsbesøg i ind- og udland. Netværket har sit eget medlemsblad, Orientering, med nyt om dansk og international detailhandel samt information til medlemmerne.