Årets vinder af den eftertragtede MMM pris blev Lennart Lajboschitz, iværksætteren og stifteren af Tiger butikkerne. Det var en stolt Lennart som tog imod prisen.
Prisen gives i år til Lennart Lajboschitz, iværksætteren og grundlæggeren af butikskæden Tiger. Tiger åbnede sin første butik i København i 1995 og har siden vokset sig stor til en international kæde med 423 butikker i 25 lande. I 2012 solgte han 70 % af aktierne i Zebra koncernen, der ejer Tiger, til en kapitalfond og overgik til at være konceptdirektør. Senest har han vakt opmærksomhed med købet af Absalons Kirke på Vesterbro, som han ønsker at omforme til et moderne forsamlingshus.
Prisen blev overrakt af adm. dir. for Magasin du Nord, Peter King som modtog prisen sidste år på vegne af virksomheden.
Det er en priskomité bestående af adm. dir. for Magasin du Nord, Peter King, markedsdirektør i Dansk Erhverv, Henrik Hyltoft, adm. dir for IKEA Danmark, Dennis Balslev, adm. dir. for REMA 1000, Henrik Burkal, Institutleder for Marketing på CBS, Ricky Wilke, adm. dir. for Arnold Busck, Helle Busck Fensvig, adm. dir. for Panduro Hobby, Thomas Panduro, adm. dir. for ICP, Per Nyborg og erhvervsredaktør Linda Overgaard fra Berlingske Media, der har valgt at kåre Lennart Lajboschitz til dette års vinder af MMM Prisen.
Nemlig.com er af komitéen blevet udpeget, fordi de har skabt en stor fokus på fremtidens måde at købe dagligvarer. Nemlig.com åbnede i august 2010 og er i dag Danmarks største online supermarked med mere end 7.300 dagligvarer og over 400 ansatte. Nemlig.com har opnået en utrolig vækst og har en omsætning på et stort trecifret millionbeløb. Primo 2014 købte Anders Holch Povlsen sig ind i koncernen, hvilket forøgede kapitalgrundlaget og dermed mulighederne for at foretage investeringer, som kan være med til at sikre væksten i de kommende år. Nemlig.com modtog Retail Entrepreneurship Prisen, som gives til en aktør, der ser eller skaber en stærk niche, og derved tilfører detailhandelen noget nyt eller på anden vis rykker i markedet. Nomineret til prisen var desuden & Other Stories og Summerbird Organic. Prisen blev uddelt for 10. gang.
Endelig blev Berlingskes Detailhandelspris givet til Teleselskabet 3 for deres kampagne med den amerikanske rapper Snoop Dogg. Prisen gives til en aktør i detailhandelen, som er brændt igennem inden for markedsføring og annoncering i 2014. Kampagnen bliver bedømt ud fra dens evne til at skabe trafik, salg og loyalitet. Teleselskabet 3 har i kampagneperioden opnået en stigende kundestrøm både i de fysiske butikker og online.
Derudover har selskabet haft en stigende til salg. Øvrige nominerede var STARK i forbindelse med deres 24/7 kampagne og Hi-Fi Klubben for deres toneangivende reklamer med fokus på kvalitet frem for pris. Prisen blev uddelt for 5. gang.
Det er en priskomité bestående af adm. dir for KFI, Jesper Loiborg, adm. dir. for Agency One, Thomas Rud, adm. dir. for Bocca, Thomas Theil, adm. dir. for ICP, Per Nyborg og erhvervsredaktør Linda Overgaard fra Berlingske Media, der har valgt at kåre Teleselskabet 3 til dette års vinder af Berlingskes Detailhandelspris.
Prisoverrækkelsen, der foregik på Børsen, bød også på prestigefyldt anerkendelse til nemlig.com som modtog Retail Entrepreneurship Prisen. Nemlig.com er af komitéen blevet udpeget, fordi de har skabt en stor fokus på fremtidens måde at købe dagligvarer. Nemlig.com åbnede i august 2010 og er i dag Danmarks største online supermarked med mere end 7.300 dagligvarer og over 400 ansatte.
Nemlig.com har opnået en utrolig vækst og har en omsætning på et stort trecifret millionbeløb. Primo 2014 købte Anders Holch Povlsen sig ind i koncernen, hvilket forøgede kapitalgrundlaget og dermed mulighederne for at foretage investeringer, som kan være med til at sikre væksten i de kommende år. Nemlig.com modtog Retail Entrepreneurship Prisen, som gives til en aktør, der ser eller skaber en stærk niche, og derved tilfører detailhandelen noget nyt eller på anden vis rykker i markedet. Nomineret til prisen var desuden & Other Stories og Summerbird Organic. Prisen blev uddelt for 10. gang.
Endelig blev Berlingskes Detailhandelspris givet til Teleselskabet 3 for deres kampagne med den amerikanske rapper Snoop Dogg. Prisen gives til en aktør i detailhandelen, som er brændt igennem inden for markedsføring og annoncering i 2014. Kampagnen bliver bedømt ud fra dens evne til at skabe trafik, salg og loyalitet. Teleselskabet 3 har i kampagneperioden opnået en stigende kundestrøm både i de fysiske butikker og online. Derudover har selskabet haft en stigende til salg. Øvrige nominerede var STARK i forbindelse med deres 24/7 kampagne og Hi-Fi Klubben for deres toneangivende reklamer med fokus på kvalitet frem for pris. Prisen blev uddelt for 5. gang. Det er en priskomité bestående af adm. dir for KFI, Jesper Loiborg, adm. dir. for Agency One, Thomas Rud, adm. dir. for Bocca, Thomas Theil, adm. dir. for ICP, Per Nyborg og erhvervsredaktør Linda Overgaard fra Berlingske Media, der har valgt at kåre Teleselskabet 3 til dette års vinder af Berlingskes Detailhandelspris.
Om Detail-Forum
Detail-forum er et tværfagligt netværk for ledere i dansk detailhandel og tilknyttede brancher. Dets formål er at orientere medlemmerne om nye tiltag i dansk og udenlandsk detailhandel, samt give dem mulighed for at udveksle erfaringer inden for netværkets rammer.
Detail-forum har hyppig mødeaktivitet, afholder seminarer og arrangerer studierejser og virksomhedsbesøg i ind- og udland. Netværket har sit eget medlemsblad, Orientering, med nyt om dansk og international detailhandel samt information til medlemmerne.