Nørgaard Mikkelsen bliver nyt strategisk bureau for ILVA – opgaven bliver blandt andet at udvikle et nyt udtryk for møbelkæden.
ILVA har valgt Nørgaard Mikkelsen som samarbejdspartner om at skabe et nyt udtryk for kæden, der i dag har syv bolighuse rundt om i Danmark og et enkelt i Malmø.
Valget på Nørgaard Mikkelsen er faldet, fordi bureauet havde det bedste bud på, hvilken strategisk position ILVA skal indtage, fortæller marketingchef Nanna Harder.
- ILVA er blandt landets mest kendte brands inden for boligindretning, og vi har løbende behov for at udfordre os selv, så vi ikke går i stå – men hele tiden udvikler konceptet og vores visuelle udtryk. Her tror vi på, at Nørgaard Mikkelsen kan gøre en forskel for os, siger Nanna Harder.
Hos Nørgaard Mikkelsen ser kontaktdirektør Kasper Kjærsgaard frem til samarbejdet med ILVA:
-ILVA har historisk haft et meget stærkt brand som en kæde af bolighuse med en lang tradition for at have sin egen særlige kant på varerne. Vi ser det som en utrolig spændende opgave at skulle være med til at udvikle et så stærkt og for mange ikonisk brand som ILVA, og vi glæder os derfor til sammen med ILVA at få tydeliggjort de områder, hvor ILVA er unik, siger Kasper Kjærsgaard.
ILVA og Nørgaard Mikkelsen forventer, at resultatet af arbejdet med det nye udtryk bliver færdigt i løbet af 2016.
Om ILVA A/S
ILVA har 6 bolighuse i Danmark og 1 bolighus i Sverige. Hertil kommer 1 tilknyttet bolighus i Island. ILVAs koncept er kendetegnet ved et bredt sortiment dækkende alle boligens rum - inde og ude - i godt design, god kvalitet afspejlende den nyeste trend.
ILVAs butikker er større destinationsbutikker beliggende i udkanten af landets store byer med et gennemsnitligt salgsareal på 6000 m2.