Butikscheferne hos MQ er glade for at arbejde med Maze systemet. I hverdagen følger de resultaterne i Maze på daglig basis for at blive bedre til kundepleje, og fordi de er nysgerrige efter at se kundernes kommentarer.
MQ valgte Maze fremfor at fortsætte med mystery shopping
Årsagen til at MQ valgte at skifte til Maze i stedet for at fortsætte med mystery shopping, som man benyttede sig af tidligere, er ifølge Thérèse: “ Maze giver svar fra rigtige kunder, hvilket skaber respekt i butiksledet. Resultater fra kundeundersøgelsen stilles der ikke spørgsmålstegn ved. Vores ambition er at give vores kunder den bedste personlige service og til at følge op på om det sker i butikken er Maze et klokkerent værktøj “.
Årsagen til at Maze præstationsfeedback har en stor effekt i en organisation som MQ, er at Maze tager hensyn til forudsætningerne for at kundefeedback kan skabe læring og indsigt i en organisation.
Et værktøj til hverdagen
Ifølge Thérèse er butikscheferne glade for at arbejde med Maze systemet. I hverdagen følger de resultaterne i Maze på daglig basis for at blive bedre til kundepleje, og fordi de er nysgerrige efter at se kundernes kommentarer.
Maze hjælper butikscheferne i deres kommunikation med sælgerne i butikken og gør det lettere at handle direkte på kundernes feedback. Mange udskriver rapporter og positive kommentarer fra Maze og sætter dem op i personalerummet. – ” Det er et værktøj til hverdagen med feedback fra vores handlende kunder. Ingen skal kunne komme uden om det! ”
Maze præstationsfeedback
Årsagen til at Maze præstationsfeedback har en stor effekt i en organisation som MQ, er at Maze tager hensyn til forudsætningerne for at kundefeedback kan skabe læring og indsigt i en organisation.
Tom Endresplass, analysechef i Maze, siger: ” Feedbacken skal være fokuseret på adfærd og skal være umiddelbar, dvs. så tæt på købsoplevelsen som muligt. MQs kunder modtager spørgeskemaet dagen efter de har besøgt butikken ”.
MQ er en af Sveriges førende mærkevarekæder. Kæden omfatter i dag 121 butikker og ambitionen er at gøre MQ til den ledende modekæde i Norden.
>>Læs flere cases fra Maze & Partners her
Om Maze & Partners A/S
Maze har siden 2006 hjulpet kæder med at øge præstationerne på de kunderettede målsætninger som kundetilfredshed og –loyalitet, salg og konceptgennemførelse.
Aldrig tidligere i historien har kunderne haft så meget magt som de har i dag. Det betyder, at detailkæder i dag har massivt fokus på at løfte kundeoplevelsen, så hver enkelt butik og sælger som minimum lever op til kundernes forventninger.
The Maze Way gør det muligt for kæden at arbejde målrettet og struktureret med Customer Experience Management, så der er direkte sammenhæng mellem kædens strategiske mål og den adfærd kunderne møder i den enkelte butik.
Elementer som aktuel og løbende feedback fra kunderne til den enkelte butik samt udvikling og implementering af Best Practice har medvirket til at skabe markante resultatforbedringer hos vores kunder.
Vores arbejdsmetode er unik og kundernes succes er dokumenteret.
Vi arbejder med kæder i 13 lande. I 2014 fik de feedback fra 2,6 mio. af deres kunder via Maze.
>> Læs mere om hvordan vi har hjulpet vores kunder