Meget tilfredse kunder har topprioritet i Stark!
Stark er den førende byggemarkedskæde i Danmark med 95 byggemarkeder og mere end 400 salgsteams, der hver dag leverer byggematerialer og værktøj til håndværkere og private. For Stark er det vigtigt at både produkter og rådgivning til kunderne i forretningerne er at højeste kvalitet. Starks primære fokus er den professionelle håndværker, men med konceptet SelvByg henvender Stark sig også til private der vil bygge professionelt.
Mål
”Bedste kundeservice” er en af de fire strategiske hjørnesten i Stark.
For Stark er det vigtigt at kundernes forventninger mødes af den enkelte medarbejder i Stark forretningerne. Og det er vigtigt at sikre at kunderne bliver præsenteret for de elementer i Stark konceptet, der når de opleves af kunden, gør en stor forskel i forhold til Starks konkurrenter.
Lidt populært kan man sige at de ønsker at kvalitetssikre sandhedens øjeblik.
Herudover ønsker Stark løbende at få kundernes vurdering af, hvor de ser muligheder for at Stark kan udvikle sig til gavn for samarbejdet.
Kort sagt bruger Stark kundetilfredshedsundersøgelser til at styrke dialogen med kunderne og sikre at der skabes mest mulig værdi for kunden og for Stark.
Løbende feedback fra kunderne
Stark har valgt at spørge kunderne løbende, så der hele året rundt gives feedback til den enkelte forretning. Det sikrer at der til stadighed er fokus på kundetilfredsheden. Samtidig giver den løbende tilbagemelding de enkelte salgsteams en god anledning til, med udgangspunkt i kundens tilbagemeldinger, at afholde servicemøder og sikre at der bliver fulgt op. Det gør at de enkelte salgsteams løbende får afdækket kundernes behov til gavn for både kunden og Stark.
Europa
Stark er ejet af DT Group, som er den nordiske og centraleuropæiske af Wolseley plc – verdens største leverandør af VVS produkter og en af de største koncern indenfor byggematerialer. De erfaringer Stark har gjort med Maze betyder at Wolseley selskaber i Finland, Norge, Østrig, Holland, Schweiz, Luxembourg, og Frankrig ligeledes har valgt at arbejde med kundefeedback efter samme skabelon.
Indholdsmæssigt og sprogmæssigt er alle aktiviteter tilpasset de lokale markeder.
At Stark har sat nye standarder for hvordan en byggemarkedskæde arbejder med kundetilfredshed, fremgår af Stark præsentationen i årsberetningen for Wolseley plc.
Klik her og se en kort film om Stark.
Om Maze & Partners A/S
Maze har siden 2006 hjulpet kæder med at øge præstationerne på de kunderettede målsætninger som kundetilfredshed og –loyalitet, salg og konceptgennemførelse.
Aldrig tidligere i historien har kunderne haft så meget magt som de har i dag. Det betyder, at detailkæder i dag har massivt fokus på at løfte kundeoplevelsen, så hver enkelt butik og sælger som minimum lever op til kundernes forventninger.
The Maze Way gør det muligt for kæden at arbejde målrettet og struktureret med Customer Experience Management, så der er direkte sammenhæng mellem kædens strategiske mål og den adfærd kunderne møder i den enkelte butik.
Elementer som aktuel og løbende feedback fra kunderne til den enkelte butik samt udvikling og implementering af Best Practice har medvirket til at skabe markante resultatforbedringer hos vores kunder.
Vores arbejdsmetode er unik og kundernes succes er dokumenteret.
Vi arbejder med kæder i 13 lande. I 2014 fik de feedback fra 2,6 mio. af deres kunder via Maze.
>> Læs mere om hvordan vi har hjulpet vores kunder